I strid med min symaskin

by - 12:08

Jag skulle senaste vecka sy en häftig mössa av fleece åt Storebror, för jag hade hittat ett bra mönster i en lånebok.
Sydde en när han var i förskolan men när han kom hem och skulle prova den så passade den inte alls!
Sydde en mindre och tänkte att modellen kanske passar bättre på en mindre gosse. Den blev för liten åt Lillebror.
Sydde alltså en tredje och den passade inte alls på Lillebror heller.


Har lämnat tillbaka boken och gått och blängt på symaskinen sedan dess. Symaskinen och jag har inte alls varit överens de senaste åren! Och jag tror inte att vi kommer bli sams inom den närmaste tiden heller.

Vi kommer överens när det ska sys raka sömmar i gardiner och så men det är så långt som vänskapen sträcker sig...






Förresten, så slängde Gubben upp detta på väggen i lillvessan för några dagar sedan. Lillebror börjar ju vara lite för stor men det kan ju komma fler och så hoppas vi på besök av många bebisar!

You May Also Like

0 kommentarer