Frestelser och mars-utmaning, projekt 1

by - 12:00

Jag föll för frestelsen och köpte vaxtyg! Till ett skötunderlägg som kretsat i tankarna sedan i somras. När jag väl var hemma kom jag ihåg att jag ju deltog i "Använd det du har"-utmaningen och inte skulle köpa något nytt tyg... hmm... bara att ge upp då, eller?

Nej, tänkte jag... jag har ju ändå en massa halvfärdigt och idéer på sånt som tyget bara ligger och väntar på. Igår släpades åbäkena fram för att jag skulle sy! Första veckan har ju redan gått...

Men efter någon timme vid den gamla hederliga Husqvarnan och någon timme vid Pfaff hobbylocken så blir det väl nog att ge upp!

Pfaffen ska absolut på service, för den böjer nålar och hoppar över stygn. Husqvarnan kan jag nog acceptera att den krånglar, den är bara lite ojämn i humöret... Men när min "nya" (9 år) Pfaff krånglar ser jag rött!

Nåväl, ett projekt har jag lyckats få ur dem! Ett halsskydd, som legat sedan i somras, till Mellanbror...

You May Also Like

0 kommentarer