Ett dygns avkopplande kreativitet

by - 18:34

Efter några dagars årslöneanmälningar till pensionsbolag, fackföreningar, försäkringsbolag, skatteverket gånger tre (eftersom jag har fingrarna med i spelet på tre olika instanser) Samtidigt har januaris löner blivit räknade och två bidragsansökningar blivit gjorda!

Helt utmattad och trött på siffror har jag nu sytt all vaken tid under det senaste dygnet! Har haft en del idéer som fått vänta ett par månader och här visas resultatet...

Först ut en tröja åt Joel... med Angry birds!
Blev riktigt bra... och jag råkade ha passande färger och material hemma :)


Sedan råkade jag halka in på en blogg där det fanns mönster till
alla angry birdsarna... Eftersom Lucas redan hade sytt den röda åt sig själv,
har ju de små också önskat sig varsin... nu när de har varsin skulle de ju behöva
alla de andra också förstås.


Sedan var det ju egentligen så att de små behövde byxor... 
Joel, för att han har hål på knäna på ALLA sina byxor och 
Matias, för att han råkar ut för en del olyckor
både hemma och på dagis då han är utan blöja.

Vidare till nyttosömnaden alltså! Matias fick ett par turkosa velourbyxor med bruna fiskar på (då jag ändå hade farten uppe med applikationer) för att matcha en t-shirt som han vägrade posera i!
Och ett par byxor åt Joel...

Till sist tröja och byxa åt Matias med en Angry bird på...
Då hade orken och flytet börjat tryta för jag hamnade att sprätta bort näbben en gång.
Men jag har fått stilla min syhunger för ett tag framåt!

Men nu har ju Lucas också beställt en Angry Birds-tröja och jag skulle gärna sy något åt mig själv också...


You May Also Like

1 kommentarer