Sy garderoben med en plan

by - 21:33

Sedan i vintras har jag varit med i FB-gruppen Sy garderoben med en plan. Jag hann inte riktigt med när vårplanen skulle sys, eftersom våren varit full av bokföring.
Men nu till sommaren ska jag vara med.

Sommarplanen skulle presenteras 6 april (och vara färdig sydd 8 juni)
Det här är min plan:

Alla mönster är från Ottobre design.

Mina tyger



Det blåa kommer att bli koftan Pearl, det svarta med blommiga döskallar kommer att bli toppen Summer Basic och det tredje spräckliga tyget kommer att bli kjolen Serena och klänningen Nellie. Klänningen Asian print kommer jag att sy i tyget Blomsteräng som jag väntar hem från ikasyr.fi. Toppen Martina vet jag inte riktigt ännu vad jag ska ha för tyg till. Kan bli plagget som inte blir sytt!

Nu vartefter jag gräver i mina tyger får jag bara fler idéer på vad jag kunde sy, så jag antar att det blir en till plan presenterad här inom kort.

You May Also Like

0 kommentarer