När det handlar om att hålla sig flytande

by - 19:15

Den senaste tiden har jag varit trött och lustlös och är väl egentligen det fortsättningsvis.

Tiden räcker inte till det jag vill och egentligen vet jag inte vad jag vill.

Och i denna leda så får jag inte heller gjort det jag borde göra. Och gör bara det allra nödvändigaste - i sista minuten.

Då känns det som att man bara försöker hålla sig flytande... och jag vet att jag har alldeles för mycket att göra - för många uppgifter och uppdrag.

Så det skulle vara att ta tag i prioriteringarna. Att våga prioritera det man vill själv och inte prioritera det "man borde" prioritera. Nu skulle det vara hög tid att skala bort allt det som bara belastar mer än det lyfter upp.

Det här missmodet brukar drabbar mig på vårarna - mitt i alla bokslut. Men nu verkar det vara här igen... och det känns inte bra.

You May Also Like

0 kommentarer