Juthbackafyndet

by - 17:52

I år kom vi oss iväg till Juthbacka, till skillnad från ifjol.

Jag höll ögonen öppna efter gamla prisskedar och en brun porslinsserie från Kiln craft. Jag hittade inte en endaste lite del ur porslinsserien men stod och fingrade på flera skedar som jag inte köpte... det grämer mig nu efteråt.

Det som jag fyndade var däremot en BRIO barnvävstol för 12 euro! Det munhöggs redan innan vi var vid bilen om vem som skulle få väva.

Igår tog jag tag i trådarna och redde upp den gamla varpen, knöt fram och Lillgrabben vävde hela eftermiddagen! Varpen tog slut till kvällen, så jag fick göra ny och nu står väven klar igen för nya alster. Lillgrabben pratar om att han ska ta med sig vävstolen de gånger han hamnar att komma med till vävstugan när jag ska på kurs.




Mellangrabben ville också ha något att göra så han ville ha hjälp med att minnas hur man stickar och när han väl kom igång stickade han också hela eftermiddagen. Han fick klar en halsduk åt sin gamla nalle. Sedan började han på en halsduk åt sig själv i tyska färger. 



Sådan mor, sådana barn!


You May Also Like

0 kommentarer