Pysslat med den senaste tiden...

by - 10:12

Måste ju berömma min symaskin lite också eftersom vi inte alltid är stridande. Igår var det pysselkväll på dagis och jag hade med mig åbäket. Och då uppförde den sig exemplariskt och det var en bra kväll. Såg att de hade fina filtblommor under blomkrukorna och jag började fundera att man kunde göra likadana men lite större och använda dem som bordstabletter... hmm...

För att ännu skryta lite över min symaskin så hade Lillebror på sig dessa kläder i söndags när vi var på kalas. Och alla tre delarna är faktiskt hemsydda (men för fem år sen)!


Till den som kalasade hade jag också för första gången gjort ett 3D-kort.


Och idag har jag för första gången fått till något med luffarslöjd... vet inte riktigt var den ska få sin plats... om vi alls behöver den men visst blev den fin?!

You May Also Like

4 kommentarer

  1. Tack! Jo, vi tycker att det ser bra ut med klinkers framför spisen. Enda nackdelen är att de blir iskalla på vintern.... men på sommaren är det skönt. ;)

    Du vet förresten nog vem jag är. Du har haft min pappa som lärare.... jag är lite äldre än dig dock!

    SvaraRadera
  2. Är det faktiskt ett nybörjararbete i luffarslöjd?? Fint!
    Låter kul med filtblommor under krukorna eller som tabletter, igen nåt man borde testa :)

    SvaraRadera
  3. hej...vad duktig du är! jättesnygg krok! ha en bra måndag/ mvh junhe

    SvaraRadera