Tvättkorg i varje rum?!

by - 11:05

Som det är här hos oss verkar det som att vi skulle behöva ha en tvättkorg i varje rum... när man ska sätta igång tvättmaskinen är det alltid bäst att gå en runda för även om vi har tvättkorgar i hjälpköket så finns det kläder överallt!

Vardagsrummet - här byter storebror om till pyjamas ibland när Bolibompa har hunnit börja innan han är klar... våra vuxnas strumpor åker också av här när man vill lufta tårna på kvällarna när man ser på tv.
Pojkarnas rum - här blir det en del klädbyten...
Arbetsrummet - om Lillebror vaknar när man surfar måste man ju naturligtvis surfa klart medan man tar av honom ytterkläderna och så lämnar de här... de ska ju inte vidare till tvätten dock...
Lillwc - här lämnar Lillebrors kläder eftersom vi har skötbordet här.
Sovrummet - här byter vi föräldrar om
Köket - här tar vi av oss finblusen/-skjortan när vi kommer hem och är vrålhungriga, alltså hänger skjortor på stolarnas ryggstöd
Hjälpköket - här finns tvättkorgarna och här BORDE smutstvätten finnas
Badrummet - här ramlar kläderna av innan duschen!

Glömde jag något rum? Jo, hallen och finns det kanske inte kläder där också?! :-)
Vill inte påstå att vi är särskilt slarviga eller något men...


Vi har varit på Luciamorgon till skolan idag eftersom dagis har lucia tillsammans med skolan och det var riktigt fint och dagisbarnen uppförde sig...

Kan förresten också meddela att jag har klistrat in 180 st av de 460 fotona jag beställde för en tid sedan...

You May Also Like

1 kommentarer

  1. Va skönt att någon annan har det likadant med klädspridningen...jag har faktiskt satt ut tvättkorgar, i wc nere och på övrevåning, plus i vårt sovrum. Det funkar ganska bra :-)

    Får jag fråga vad som hände er dotter?

    Och så ska jag önska er en god jul!!

    SvaraRadera