Det går upp och det går ner...

by - 18:11

Börjar tillfriskna efter några dagars förkylning... inte så besvärlig förkylning men jag har ändå varit ganska kraftlös. Äter järn både morgon och kväll nu för tiden för att få höjt mitt hb lite. Ska på ny mödrakontroll på måndag.

Sedan sist då?

- Jag har, tro det eller ej, sytt fast fodret i babyhalaren (det som skulle sys fast förhand)...



- Jag har också gett efter och prövat att sy en av dessa "onödiga" bakelser...



- och piffat till lilla wcn lite...


Dessutom har jag hunnit ha panik över att bokföringsprogrammet slutade att fungera och inte gick att installera på nytt. Efter att datorn och jag tagit paus från varandra några dagar var det som att allt hade löst upp sig och Nova gick att installera i alla fall...
men nu har jag ju då fått skriva in kontoplanerna och bokföra om hela detta år för ett "företag" och år 2006-2008 för mitt eget företag... dessutom ska jag börja bokföra för ett splitternytt företag så jag funderar på om jag borde ta och registrera en bifirma åt mig... Carolines Hahntverk låter ju inte som något som utför bokföringstjänster.

Min kära Gubbe har idag fixat till början på ett underrede till babykorgen så att vår nya familjemedlem inte behöver ha sin korg stående på en stor låda (som korgen gör nu) sedan när den dagen kommer...

Pojkarna har fått en ny kusin här i september... en pojke. Har inte hälsat på honom ännu... vi är ju lite krassliga...

Annat då?
Jo, imorgon är det NorrvallaCup så det är väl att vara på språng hela dagen. Storebror har dessutom simkurs mellan matcherna...
Vi väntar fortfarande på grävaren som skulle komma första veckan i september...
Och så måste jag ju avsluta med något positivt!
Jag ska på silverkurs i början på oktober (hoppas magen håller). Har ju varit på silverkedskurs men den här kursen är med silverlera... så man har ju lite friare händer då med utformning... det ska bli kul!

You May Also Like

0 kommentarer