Tid vid symaskinerna

by - 21:16

Har sytt en hel del på sistone... deltog ju i marsutmaningen "använd det du har" och jag har ännu inte fotat alla projekt...

5 st mössor (marsutmaningen, projekt 4)


återanvänd trikå från en gammal klänning






Skötväska


Idén till den här skötväskan har jag bollat med i tankarna sedan i somras när jag hade min senaste syperiod... på skärtorsdagen fick jag sy i lugn och ro i 3½ h när Lillebror rekordsov ute i vagnen. Den blev så bra, maskinerna krånglade inte och det var en fröjd att sy!



Mei tai (=bärsele)


Efter att jag haft Lillebror i bärsjal lite till och från när han var nyfödd har jag ett tag funderat på att sy en bärsele. Har sökt mönster och inspiration på nätet och denna blev något av ett potpurri av de flertal mönster jag hittade. Är riktigt nöjd men nästa gång ska jag sy med knäppen istället för knytband. Hemma kan man ju nog gå med svansar hängande lite här och där men annars... och den ska också vara lite smalare nertill så att han inte hamnar att sitta så bredbent när man har honom svängd framåt. Tygerna är återanvända från två stolsöverdrag och ett gammalt lakan.


You May Also Like

0 kommentarer