Nu har vi den här...

by - 21:36

spysjukan, alltså. Storebror kom hem från förskolan och sa att han hade sjukt i magen... han vilade en stund på soffan men flyttade sig till sängen och somnade. En stund senare spydde han. Eftermiddagen har mest gått ut på att trösta Lillebror för att han inte fått vara med Storebror. Storebror har det egentligen inte gått någon nöd på förutom motviljan och äcklet av att spy. Han har fått se på film och ha det lugnt och skönt. Sovit lite till på kvällen, spytt och sedan gått och sova vanlig läggdags-tid.
Har lite specialarrangemang med sovandet nu i natt. Pojkarna sover i vårt rum och Gubben sover i Storebrors säng i pojkarnas rum. Han ska på nattskift så han behöver sova ostört och jag nära pojkarna. Har bara behövt flytta spjälsängen ur pojkrummet för vi har en extra säng ("lådan") som vi har att rulla fram underifrån vår säng när någon av pojkarna behöver sova hos oss... vilket har varit ofta nu när vi varit sjuka på sistone... men det är ju tydligen inte över ännu.

Så jag har alltså kvällen för mig själv. Ska se på Lost... och håller på läser första boken i serien om Anne på Grönkulla. Har aldrig läst alla 8-9 böckerna... bara de 3-4 böcker flera gånger... är fast besluten om att komma mig genom serien denna gång, utan att det blir så lång tid mellan böckerna att jag måste börja från början igen... Har lånat hem en John Grisham och en Michael Connelly -bok också som jag är så sugen på att börja läsa... Hinner ännu läsa en stund innan Lost börjar!

You May Also Like

2 kommentarer

  1. Ja usch då,vi har också spysjukan här hos oss,Filip har varit hemma i 2 dagar nu men mår bättre idag,nu e gubben sjuk också...Hoppas ni kryar på er snart! Å varma vändagshälningar önskar vi er! Kram

    SvaraRadera
  2. Michael Connelly skriver jättebra! Har läst alla hans ca 13 böcker, väntar fortfarande på att den sista ska komma ut i pocket ;)
    Fd byysbåo

    SvaraRadera