Vårens och sommarens projekt

by - 19:16

Har i år kunnat satsa lite på trädgården... ifjol var det mera grovarbete och husmålningen. Ska visa lite foton men de är ett par veckor gamla så det är mycket grönare och frodigare nu... men det regnar ju hela tiden så det är inte riktigt bra fotograferingsväder...

I en betongring har jag sått solrosor... tanken var att plantera något annat gulblommande runtomkring men så har ännu inte skett...


Har i år fått klar min lååånga blomlåda utanför köket... den som Storebror missade en fotbollsträning för i höstas... har planterat isbegonior och petunior i den.


Har också gjort ett litet stenparti... som ser lite mesigt ut men det tar väl sig! Det som är alldeles igenväxt är en liten torva som jag har hittat på tomten och det borde vara gulfetknopp eller något liknande... Pappas fru har rensat bort allt gräs ur torvan för några dagar sedan... så nu är det mycket finare där... ska ta nya bilder mot slutet av sommaren också...


Mera snickrande... har gjort spaljéer till sidorna av kvisten så att det blir lite skuggigare och mysigare. På staketet hänger nu en kruka med slingerkrasse, som med tiden ska klättra upp för spaljén...

Den andra spaljéen under kvisten är också äntligen klar!


Har sått sallad, rädisa, persilja, dill och gräslök i en låda...



... två tomatplantor bredvid... med ett provisoriskt växthus som inte kom med på bild.


Storebror och jag snickrade ihop denna bänk en förmiddag när Gubben var på jobb och vi hade lite trist... Lillebror hjälpte till lite också... Storebror var så glad när han fick slipa med maskin själv.
Har ännu en skottkärra för en blomkruka i tankarna men magen börjar vara lite i vägen och det är så slött att ha Gubben att såga och spika och så får jag bara se på... VILL SJÄLV!

Har två myggaller på hälft och målningen av en trädgårdsgunga... så jag har nog lite projekt att ta itu med mellan skurarna...

You May Also Like

0 kommentarer